ODRŽANA EDUKACIJA NA TEMU NOVOSTI U ZAKONU O FISKALIZACIJI - Obrtnička Komora Koprivničko-križevačke županije

Novosti

U srijedu, 10. rujna 2025. održana je edukacija o novom Zakonu o fiskalizaciji, koju su organizirali Obrtnička komora Koprivničko-križevačke županije i HGK – Županijska komora Koprivnica u suradnji s Područnim uredom Porezne uprave Koprivnica. Predavanje je održala, Tajana Petrović, Voditeljica službe za pravne i opće poslove, informiranje i edukaciju Porezne uprave, Područni ured Koprivnica, a na događaj se odazvao velik broj obrtnika i poduzetnika iz našeg kraja. Predavanje je bilo detaljno i konstruktivno, a sudionici su izrazili zadovoljstvo količinom praktičnih informacija i konkretnim primjerima koje su dobili.


Za one koji nisu bili u mogućnosti prisustvovati, u nastavku donosimo sažetak ključnih poruka s edukacije te odgovore na najčešća pitanja i nedoumice koje smo identificirali tijekom današnje edukacije.


Ključni pojmovi


Bitno je naglasiti da fiskalizacija i e-Račun nisu ista stvar te je važno razumjeti razlike u vrstama poslovanja prema različitim subjektima (B2C, B2B, B2G).


Fiskalizacija računa – odnosi se na obvezno slanje podataka o računu Poreznoj upravi odmah nakon izdavanja s ciljem efikasnog nadzora ostvarenih prometa


e-Računi (elektronički računi) - računi koji se izdaju i zaprimaju elektroničkim putem, sukladno standardima eRačuna i služe za bržu, sigurniju i standardiziranu razmjenu računa (ne odnosi se na račune u pdf, word, excel i sl. oblicima)


B2C (Business to Consumer) – poslovanje prema krajnjem potrošaču, odnosno računi koji se izdaju fizičkim osobama


B2B (Business to Business) – poslovanje prema drugim poslovnim subjektima, odnosno računi prema drugim poduzećima ili obrtnicima


B2G (Business to Government) – poslovanje prema državnim institucijama, odnosno računi prema javnim tijelima, ministarstvima, županijama ili gradskim ustanovama.


Rokovi i opseg


Novi Zakon o fiskalizaciji stupio je na snagu 1. rujna 2025. godine, a njegova se primjena uvodi u fazama, s ključnim obvezama koje počinju 1. siječnja 2026. i postupno šire do 2027. godine.



  • Što treba učiniti do 31.12.2025. godine:


          - Odabrati model poslovanja za razmjenu eRačuna i fiskalizaciju – odabir pristupne točke


          - Kroz ePoreznu obavijestiti PU o adresi za zaprimanje eRačuna te ovlaštenju za fiskaliziranje podataka iz eRačuna



  • Promjene u fiskalizaciji od 1. siječnja 2026. – proširuje se obveza fiskalizacije na


         - račune u djelatnosti maloprodaje tiska, duhana, duhanskih prerađevina, maraka i drugih poštanskih vrijednosnica


         - sve obveznike fiskalizacije za promet u krajnjoj potrošnji neovisno o načinu plaćanja – odnosi se na sve poslovne subjekte, i one u sustavu PDV-a i one koji to nisu. Računi prema pravnim osobama (B2B) također se fiskaliziraju ako je riječ o krajnjoj potrošnji (npr. catering za poslovne potrebe, usluga servisa i sl.). I dalje se ne fiskaliziraju računi između poslovnih subjekata kada roba/usluga ide za daljnju prodaju ili preradu.


          -  napojnice ostvarene naplatom putem transakcijskog računa



  • Obveze izdavanja e-računa od 1. siječnja 2026.


         - za sve porezne obveznike na snagu stupa obveza zaprimanja eRačuna od drugih poslovnih subjekata


         - obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za porezne obveznike u sustavu PDV-a


         - obveza zaprimanja eRačuna za državni proračun i jedinice lokalne i regionalne samouprave te korisnike upisane u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika


Mikro eRačun


Za male porezne obveznike i paušalce (sve one koji nisu upisani u registar obveznika PDV-a) osmišljena je besplatna aplikacija Mikro eRačun za jednostavno izdavanje e-Računa, zaprimanje e-Računa i fiskalizaciju računa prema krajnjim potrošačima te čuvanje eRačuna u zadanim rokovima. Omogućuje brzo slanje računa drugim poslovnim subjektima, elektroničko primanje računa i fiskalizaciju računa, bez potrebe za složenim softverom. Aplikacija je prilagođena korisnicima s malim obimom poslovanja, intuitivna je za korištenje i pomaže u ispunjavanju zakonskih obveza u skladu s Fiskalizacijom 2.0.


Klasifikacija proizvoda i djelatnosti


KPD (Klasifikacija proizvoda i djelatnosti) uvodi se kao obavezni element u izdavanju računa. Svaka stavka na računu mora biti označena odgovarajućim KPD šifrom, koja standardizira opis proizvoda ili usluge. Za obrtnike to znači da će prilikom izdavanja e-Računa trebati odabrati ili pridružiti ispravnu KPD šifru svakoj stavci, čime se postiže veća transparentnost i jednostavnija kontrola.


Sve informacije vezane uz dodjelu KPD šifri vodi Državni zavod za statistiku (DZS). Za upite se možete obratiti izravno na njihov e-mail KPD@dzs.hr. Pretraga i pregled KPD šifri dostupni su putem online tražilice KLASUS (https://web.dzs.hr/App/klasus/). Ovaj alat omogućuje jednostavno pronalaženje odgovarajućih šifri za proizvode i usluge, što olakšava pravilno označavanje stavki na e-Računima i fiskaliziranim računima.


Više informacija o fiskalizaciji 2.0


Za detaljne i ažurirane informacije o Fiskalizaciji 2.0, uključujući obveze, rokove i tehničke smjernice, preporučujemo posjet službenim stranicama Porezne uprave (https://porezna.gov.hr/fiskalizacija). Također, tamo ćete pronaći i odgovore na često postavljana pitanja pa preporučujemo redovito praćenje službenih stranica Porezne uprave.








Natrag
scroll to top